初級 美國腔 496848 分類 收藏
開始影片後,點擊或框選字幕可以立即查詢單字
字庫載入中…
回報字幕錯誤
Hello there! My name is Ronnie.
and today I am going to teach you, by request, how to listen to very fast English, native English speakers.
when they put too little tiny words together to make bigger words
this will help you with your listening a lot.
A lot of people said, Ronnie! How could I improve my listening
this is one way
the other thing that this will improve is your fluency
so if you find that you're not being able to speak very fast in English
If you can master these, you will be able to increase your listening and your speaking all in one easy step
so, the very very first thing we're going to look at is the word:gonna. Can you repeat that? Gonna.
then we have wanna."Wanna". Wanna
next we have gotta
and then, hafta
maybe you've heard gonna before. Does anyone know what it means? gonna
gonna means, going to
so when we speak naturally in English we say, um, I'm gonna go to the movies
or I'm gonna go home.
we would never say "I'm going to go home."
say, "I'm gonna go home"
gonna go. ok
so gonna go is "going to" plus "go"
you don't have to use go, you can use any other verb
the next one, wanna
if this is going to, what do you think wanna means
it means, want to . So I can say "I wanna eat pizza."
or I wanna see a movie or I wanna go home. I wanna go home. You can said like that.
so, instead of saying wants to, I want to go to the movies , we say I wanna go to the movies. I wanna see you. ok?
then next one is gotta.
gotta is very very strange the way the grammer was in this one
this is actually I have. Now, this is dramatically incorrect we should say I have got to.
We say gotta. So we said I gotta go
I gotta have. I gotta learn. I gotta learn English on Engvid
and the last one is hafta
we say have to
so
this say I have to go. You can say I hafta go
so, what you have to remember . wow it's hafta! see? how nature that was
is in English, we change the word plus to, and we just change "a" , sometimes you put "ta", sometimes put "na"
there's no rule for using "ta" or "na"
this you choose one two three four five words you can remember , gonna wanna gotta hafta
that have "to" at the end
there's some more
excited?
these are modals in English
we have coulda , shoulda, woulda, and musta. Musta?
so, these are actually how we say things like this
wow it's far stretch. So instead of saying could have, oh! I could have gone to the movies, we say " I coulda gone"
instead to saying should have, we said "shoulda"
this is we use for when we made a mistake. oh!man! I shoulda gone to the movies!
why didn't I go?
this one ,can you guess what this one is?
we say woulda, but it should be would have
and the last one is musta, must have
so, we said would have, we said "woulda", and must have we said"musta"
so we use the modal we never use "have", we say "a"
very strange. And the last two, kind of fun
I see this word a lot in TV commercials when they're advertising something that has" a lot of" something
so they'll say stuff like lotsa tomatoes
or lotsa money. or lotsa pizza
"lotsa" is actually " a lot of"
we totally take out the "a", and we change lot of to "lotsa"
I don't know why but yes I had no idea
and this one, did anyone know what this one might be ?
this one is sort of
sort of means a little bit or another things that we would say kind of or kinda.
There's the same thing so you can say ," I sorta wanna go to the movies."
or I kinda wanna go to the movies
it's not 100 percent it's like you're thinking about it
so , sorta and kinda ,basically have the same meaning, they mean sort of or kind of
and this basically means a little bit . Well, now you'd heard this lesson, go to the website Engvid. Cause I gotta go. Bye bye.
提示:點選文章或是影片下面的字幕單字,可以直接快速翻譯喔!

載入中…

載入中…

必看!教你說的跟外國人一樣溜!Talk like a native speaker - GONNA, HAVETA, WANNA

496848 分類 收藏
Sunny Hsu 發佈於 2014 年 10 月 5 日    Sunny Hsu 翻譯    彭彥婷 審核
看更多推薦影片

影片討論

載入中…
  1. 1. 單字查詢

    在字幕上選取單字即可即時查詢單字喔!

  2. 2. 單句重複播放

    可重複聽取一句單句,加強聽力!

  3. 3. 使用快速鍵

    使用影片快速鍵,讓學習更有效率!

  4. 4. 關閉語言字幕

    進階版練習可關閉字幕純聽英文哦!

  5. 5. 內嵌播放器

    可以將英文字幕學習播放器內嵌到部落格等地方喔

  6. 6. 展開播放器

    可隱藏右方全文及字典欄位,觀看影片更舒適!

  1. 英文聽力測驗

    挑戰字幕英文聽力測驗!

  1. 點擊展開筆記本讓你看的更舒服

  1. UrbanDictionary 俚語字典整合查詢。一般字典查詢不到你滿意的解譯,不妨使用「俚語字典」,或許會讓你有滿意的答案喔

12/19 VoiceTue App 全面改版!

開創引導式學習法,規劃出最佳學習路徑,
搭配編輯團隊設計的內容,讓你快速抓住重點,進步更有感。

不僅如此,用戶更可付費升級至 Pro 進階服務,
享受無限制的功能及學習內容。

全新 VoiceTube App,
即將顛覆你的學習體驗!

* VoiceTube 網頁版將維持免費服務並調整部分功能,關於新版 App 及網頁版的說明,請點選下方 『瞭解更多』。

我知道了